I had to make a choice that was not mine. I had to say goodbye for the last time

Jag skulle sova, för fem minuter sedan. Det var min plan. Men jag tänkte eftersom det är nyår imorgon så ska jag för första gången i mitt liv göra ett nyårslöfte. Jag ska släppa det gamla som varit, det med han. För mig är det antingen allt eller inget, jag tänkte inte ge han något mittemellan. I några dagar nu har jag sagt vad jag tycker. Men det verkar inte komma fram, eller så ignorerar han det och tror att jag inte menar allvar. Så nu, för men minuter sedan, skrev jag exakt vad jag tycker och tänker, och att jag faktiskt är seriös. Så nu får jag se vad som händer. Det kan vara det dummaste jag gjort i hela mitt liv, men det kan också vara det bästa, det kan jag inte veta nu. Det jag kan veta är att jag har gjort något som verkligen behövdes, och kanske gjorde jag det i precis rätt tid. Hade jag gjort det innan kanske jag inte hade kommit såhär långt med mig själv.
Nu ska jag sova, imorgon ska jag fira nyår med mina fina vänner, och sedan ska jag vänta och se vad 2014 har att erbjuda.
 
 

Publicerat i Allmänt